søndag den 16. februar 2014

Stearinlys i gamle kopper / Candles in Old Cups





Det har været en kold nat og formiddag og syntes derfor, at det var en oplagt idé at varme sig ved hjemmelavede lys. Jeg fandt frem til en kasse med gamle kopper, som enten manglede underkop, eller hvor der kun var et par af den samme slags tilbage. Dem, brugte jeg så til at lave lys ud af.

Da jeg havde en masse lysstumper, men ingen gryde, som jeg ville "ofre" til at smelte de gamle stearinstumper i, brugte jeg en tom dåse. Den placerede jeg i en gryde med vand, som jeg langsomt bragte til at simre. Fordi, at dåsen var så let, var det dog nødvendigt at holde den nederste del i vandet. Jeg brugte et stk. metal, som kunne ligge tværs henover dåsen.

Det gik fantastisk hurtigt, og jeg genbrugte de gamle væger, fordi de var lange nok til de små kopper. Som kan ses af mine fotos blev de bundet om træpinde, som så blev placeret midt i kopperne. herefter blev den smeltede stearin hældt i kopperne, og vægerne blev lige rettet lidt til. Derefter skulle de blot stilles til afkøling.

* Hvis man vil have duftlys kan man for eksempel tilsætte en af de mange dejlige æteriske olier, som fås på flaske. Det skal ske, når stearinen er kommet i kopperne, men stadigt er flydende.




It has been a cold night and morning and I therefore thought that it would be a great idea to make a few homemade candles. I found a box of old cups and decided to use them for my "candle production".

Since I had quite a few of burned down or halfed-used candles, but no pot that I would " sacrifice " to melt them in, I used an empty can. I placed it in a pot of water which I slowly brought to a simmer. Because the can was so light, it was necessary to put something heavy on top of it to keep approximately 1/3 of the can in the water. 

I recycled the old wicks because they were long enough for the small cups. As can be seen from my photos, the wicks were tied around wooden sticks, which were then placed across the cups with the wicks in the middle. The melted wax was then poured into the cups - and was left to cool.

* You can add to your melted wax if you like. Scents such as essential oils can be bought in small bottles.

7 kommentarer:

  1. The cups are gorgeous,Helle!great idea to make candles!
    awesome!!!
    hugs

    SvarSlet
  2. C'est une très bonne idée. J'ai des restes de bougies et je pense que je vais essayer.

    SvarSlet
  3. What a idea! They caught my eye over at the That DIY Party.
    Marie@TheInteriorFrugalista

    SvarSlet
  4. This is a phenomenal idea! They are so pretty and elegant too!

    SvarSlet
  5. Absolutely beautiful and what a perfect accessory and gift too. Thanks tons for linking to Inspire Me. Hugs, Marty

    SvarSlet
  6. These are just beautiful, Lisa, and a great idea for homemade candles! They look so charming and elegant!

    Thanks for sharing with us -- visiting from Inspire Me Tuesday. Have a good day!

    Denise

    SvarSlet

Tusind tak for din kommentar .0) / Thank you very much for your comment .0)