søndag den 18. november 2012

Søde, strikkede babyfutter - Knitted Baby Booties

Disse her babyfutter - baby booties - kan strikkes i løbet af et par timer.
Alle kan være med, da de strikkes i ét stykke, - og de strikkes i retstrikning.
For at få den helt rigtige str. måtte jeg dog prøve mig frem med 3 varianter.

Så futterne hos en veninde, der selv havde strikket dem til et barnebarn, men da hun ingen opskrift havde, måtte jeg prøve mig frem.
 Det har jeg så gjort, og nu har jeg sådan nogenlunde fundet frem til en opskrift. Der er naturligvis altid plads til forbedringer.




2 kommentarer:

  1. hej de er da super søde...er det muligt at få opskriften?????varme sol hilsner fra en anden kreativ Lotte:)

    SvarSlet
  2. Hejsa

    Er på ferie pt., så har ikke lige opskriften på mig. Kan dog anbefale en side på nettet, hvor der er en opskrift på strikkede futter til nyfødte. Måske, kan du bruge den og evt. ændre den, hvis det er til større børn? Princippet er det samme. Her kommer et link
    http://pruline.canalblog.com/archives/2010/01/04/16385448.html

    Og, tak for de pæne ord.
    Ha' en dejlig dag ...

    SvarSlet

Tusind tak for din kommentar .0) / Thank you very much for your comment .0)